TSS HIIHTOKOULU

Tampereen Slalomseuran Hiihtokoulu toimii Mustavuoren laskettelukeskuksessa Tampereella. Kurssit ja yksittäiset tunnit ovat varattavissa hiihtokoulun verkkokaupasta. Tutustuthan alla oleviin hiihtokoulun pelisääntöihin sekä tuotekuvauksiin ennen varausta.

hiihtokoulu (a) tampereenslalomseura.fi

Seuraa meitä Facebookissa ja Instagramissa!

MITÄ HIIHTOKOULU OPETTAA?

Alkeista huipulle

Laskettelun ja lautailun opettelu aloitetaan rinnekäyttäytymisen alkeista: omiin välineisiin tutustutaan ensin tasamaalla. Turvallinen hissin käyttö, rinnesäännöt, ryhmässä toimiminen ja toisten auttaminen ovat alkeisopetuksen pääkohtia. Hiihtokoulun suorittanut lapsi on taitava suksen- ja laudankäyttäjä, joka voi halutessaan jatkaa harrastusta Tampereen Slalomseuran valmennusryhmissä, joista lähempiä tietoja saa ryhmien valmentajilta. Yhteystiedot löytyvät seuran esittelysivuilta.

MIKSI HIIHTOKOULU OPETTAA?

Oikeassa järjestyksessä

Hiihtokoulussa taidot ja varmuus rakentuvat aiemmin opitun päälle motorisen kehityksen kannalta oikeassa järjestyksessä. Innostava opetus, ahkera harjoittelu, monipuolinen liikunta sekä riittävä lepo harjoitusten välillä sytyttää innostuksen urheiluun, joka toivottavasti kestää läpi elämän.

MITEN HIIHTOKOULU OPETTAA?

Turvallisesti hauskaa!

Hiihtokoulussa opetus tapahtuu lasten ehdoilla. Opetustapa on kannustava ja vauhdikas. Hiihtokoulussa pidetään hauskaa ja liikunnan perustaidot kehittyvät siinä sivussa.

HIIHTOKOULUN PELISÄÄNNÖT

HUOM: Seuraa ajantasaisia koronaohjeita laskettelukeskuksissa toimimisesta: www.ski.fi

Rinneturvallisuus:

Opeta lapsellesi ja tutustu myös itse rinteen yleisiin ohjeisiin, jotka ovat saatavilla ilmoittautumistilaisuudessa sekä rinteessä ja oheisessa linkistä www.ski.fi/rinneturvallisuus.

Hiihtotunti:

Tuo lapsi ajoissa hiihtotunnille. Ota huomioon, että välineiden vuokraamisessa ja sovittamisessa voi hieman poikkeusoloista johtuen kestää, joten varaathan välineiden vuokraamiseen riittävästi aikaa. Opetus aloitetaan täsmällisesti ja oppilaan tulee olla aloitusaikana varusteineen valmiina tapaamispaikalla. Opettajamme vastaanottaa oppilaat vuokraamon ulkopuolella hiihtokoulun tapaamispaikalla. Nouda lapsi heti tunnin päättyessä, mikäli hän ei ole tottuttunut vielä itsenäisesti liikkumaan rinteessä tai sen ulkopuolella. Tunnin aikana hiihdonopettajat keskittyvät lasten opettamiseen. On todettu, että lapsi keskittyy paremmin, kun vanhemmat eivät ole näköpiirissä. Vanhemmat voivat seurata tunteja rinnekahvilasta.

Vaatetus ja hiihtovarusteet:

Tarkista lapsen vaatetus ja lasketteluvarusteet ennen tunnin alkua. Tarkista huolellisesti, että suksien siteet toimivat. Tarkista myös, että monot ovat sopivan kokoiset. Kypärä on pakollinen.  Kypärän alle suositellaan mahdollisimman ohutta pipoa tai putkihuivia. Kirjoita oppilaan nimi selvästi näkyvään kohtaan kypärässä. Vältä pitkiä kaulaliinoja ja löysiä vaatteita, jotka voivat tarttua hiihtohissiin. Älä pue lapsellesi liukkaita vaatteita, esim. kurahousuja. Rinnettä hallitsemattomasti liukuva lapsi on turvallisuusriski. Liukkailla hanskoilla on vaikea käyttää hiihtohissiä. Nahkakäsineillä/rukkasilla saa parhaan otteen kapulasta/narusta. Oikein pukeutuneina laskettelemme joka säällä. Pakkasrajaa ei ole. Huom! Mikäli vuokraatte väineitä, varaa siihen riittävästi aikaa.

Sairaudet ja poissaolot:

Ilmoita hiihdonopettajalle, jos lapsella on allergia, astma tai muu sairaus, joka pitää ottaa huomioon. Mikäli lapsi joutuu olemaan poissa tunnilta sairastumisen vuoksi (tuotava lääkärintodistus), pyrimme parhaamme mukaan järjestämään hänelle korvaavan tunnin. Jos peruutus on ainoa vaihtoehto, tutustuthan peruutusehtoihin (3.1-3.8 https://www.ski.fi/info/sopimusehdot/hiihtokoulujen-sopimusehdot/.

Opettamisesta:

Hiihdonopettajat antavat mielellään lisäohjeita ja neuvoja ennen tunnin alkua ja sen jälkeen, mutta ovat kiitollisia, jos saavat tunnin aikana keskittyä ryhmänsä opettamiseen. Kursseilla ei ole mahdollisuutta räätälöityyn yksityisopettamiseen, lapsen tulee pärjätä muun ryhmän mukana.

Yleiset sopimusehdot löydät alla olevasta linkistä

säännöt